سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلو راهنمای طبقات چیست و در کجا استفاده می شود؟

تابلو سازی یکی از شغل هایی است که همانطور که از نامش مشخص می باشد، ماهیت و ذاتی در رابطه با ساخت تابلو دارد که در اینجا منظور، ساخت تابلو های تبلیغاتی و محیطی است که در ادامه این محتوای متنی قصد داریم تا در مورد یکی از انواع تابلو تحت نام تابلو راهنمای طبقات توضیح دهیم.

 

تابلو راهنمای طبقات

تابلو راهنمای طبقات

در تعریف تابلو راهنما اگر بخواهیم در همین ابتدا به یک جمع بندی کلی برسیم باید اینطور گفته شود که تابلو راهنما یکی از انواع تابلو است که در جهت راهنمایی انسانها به کار می رود که می تواند شامل تابلو های راهنمایی و رانندگی، تابلو راهنمای وسایل نقلیه و هر نوع موارد مشابهی که توسط آنها مبادرت به راهنمایی انسانها گردد باشد.

در تعریف تابلو راهنمای طبقات نیز به همین صورت باید توضیح داد و گفت که تابلو راهنمای طبقات از تابلو هایی است که در ساختمانهای اداری و مسکونی به کار گرفته می شود و افراد و مراجعین را به طبقات، اتاق ها و دفاتر مربوطه راهنمایی می کند.

 

کاربرد تابلو راهنمای طبقات

تابلو راهنمای طبقات از تابلو هایی است که توسط شرکت های تابلو سازی ساخته می شود و همانطور که گفتیم با سفارش و استفاده از آن می توانیم افراد را به مکان ها و طبقات مختلف یک ساختمان راهنمایی کنیم. در ادامه با ذکر دو مثال به توضیحات جامع تری جهت درک این موضوع خواهیم پرداخت.

 

تابلو راهنمای طبقات مسکونی

امروزه ساختمان های مسکونی با توجه با افزایش جمعیت به شکل مجتمع هایی ساخته می شود که بعضا دارای طبقات و تعداد واحدهای بالایی هستند؛ نکته ای که در این مورد مهم بشمار می رود و باید به آن دقت داشت این است که افراد بتوانند به راحتی طبقات و واحدهای مربوطه، مانند رخت شور خانه، لابی، مدیریت و...  را بیابند. لذا بهترین و کاربردی ترین راه در حل این مسئله می تواند ساخت یک تابلو راهنما در قسمتی از ورودی ساختمان باشد تا تمام افراد به راحتی به مکان مورد نظر مراجعه نمایند.

 

تابلو راهنمای طبقات اداری

نوع دیگری از تابلو راهنمای طبقات که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، تابلو راهنمای طبقات اداری است و همانطور که از نامش مشخص است در ساختمانهای اداری به کار می رود. به عنوان مثال یک ساختمان اداری فروش خودرو را در نظر داشته باشید؛ مثلما این ساختمان دارای طیقات، بخش ها و اتاق هایی مانند اتاق قرار داد، اتاق مالی، بخش ترخیص خودرو و... است که جهت دسترسی و جستجوی آسان آنها، نصب یک تابلو راهنمای طبقات می تواند بسیار کار آمد باشد.