سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلو فلکسی چیست و چطور ساخته می شود؟

تابلو فلکسی فیس، تابلو فلکسی و تابلو فلکس نام هایی است که به یکی از تابلو های تبلیغاتی تعلق دارد و بیش از دو دهه است که به صنعت تابلو سازی ورود نموده است. تابلو فلکسی دو مزیت بسیار جالب دارد که یکی از آنها چاپ تصاویر روی این تابلو می باشد و دیگری اینکه ساخت تابلو فلکس بدون روشنایی و یا با روشنایی قابل اجراء می باشد.

تابلو فلکسی

در ادامه با اجزاء تشکیل دهنده تابلو فلکسی آشنا می شویم و همچنین نگاهی کوتاه به مراحل ساخت آن خواهیم داشت تا در نهایت به شناخت کلی از این تابلو دست یابیم.

اجزاء تشکیل دهنده تابلو فلکسی

هر کدام از تابلو های تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختلفی ساخته می شوند که تابلو فلکسی فیس هم از همین موارد می باشد که در این مطلب به آن می پردازیم.

فلکسی فیس

فلکسی فیس یک نوع متریال است که قابلیت چاپ در آن وجود دارد و فرایند چاپ روی آن با استفاده از دستگاه چاپ فلکسی انجام می گیرد.

پروفیل آهن تابلو فلکسی

پروفیل آهن در جهت ساخت اسکلت تابلو فلکسی به کار می رود.

ورق گالوانیزه تابلو فلکسی

ورق گالوانیزه در ساخت تابلو فلکس به عنوان سینی مهتابی در تابلو استفاده می شود.

لامپ مهتابی تابلو فلکسی

لامپ مهتابی به عنوان نور دهی و روشنایی تابلو فلکسی فیس به کار می رود.

سپری تابلو فلکسی

سپری ها در ساخت تابلو فلکس، روی پروفیل قرار داده می شوند تا چاپ فلکسی روی آن نصب شود.

کلیپس تابلو فلکسی

کلیپس رابطی است بین سپری و چاپ فلکس، در واقع نصب فلکس روی سپری با استفاده از کلیپس انجام می گیرد.

مراحل ساخت تابلو فلکسی

بعد از سفارش تابلو فلکسی توسط مشتری، تابلو مورد نظر مطابق با ابعاد مورد نظر طراحی می شود و روی فلکس چاپ می شود؛ بعد از آن فریم تابلو با توجه به ابعاد آن ساخته شده و سپری ها روی آن نصب می شوند.

در مرحله بعد ورق های گالوانیزه که به شکل سینی هایی در ابعاد مشخص ساخته شده اند در قسمت پشت تابلو فلکس قرار داده می شوند که البته از قبل مهتابی ها نیز روی آن با استفاده از ترانس های مخصوص نصب شده اند.

در مرحله آخر، چاپ فلکسی فیس با استفاده از کلیپس روی سپری قرار داده شده و دور تا دور تابلو نیز با استفاده از ورق های گالوانیزه پوشانده می شود و در نهایت تابلو به مرحله نصب می رسد.