سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلو چلنیوم چیست

امروزه تبلیغات یکی از راه های ارتباطی بسیار مهم میان اصناف مختلف و مشتریان در جهت معرفی محصولات و خدمات بشمار می رود که در نتیجه منجر به کسب در آمد و بازاریابی صنوف می باشد.

اما تبلیغات به خودی خود شامل یک نوع خاص نمی باشد و به روش های متفاوتی مانند تبلیغات تلویزیونی، روزنامه، بروشور و بسیاری دیگر از موارد انجام می شود که یکی از مهمترین آنها تبلیغات محیطی است.

همانطور که از نام آن مشخص است تبلیغات محیطی معمولا به تبلیغات پیرامون محیط افراد اطلاق می شود که این نوع تبلیغات به واسطه گروه ها و افراد متخصص در حرفه تابلو سازی انجام می شود.

تابلو های تبلیغاتی که در شرکت های تابلو سازی تولید و به مرحله نصب می رسند در انواع متفاوتی ساخته می شوند که می توان به تابلو هایی نظیر فلکسی فیس، تابلو های ال ای دی روان و ثابت، تلویزیون های شهری، لایت باکس ها و بسیاری دیگر از موارد تبلیغاتی اشاره کرد.

ساخت حروف های برجسته نیز از دیگر خدمات گروه های تابلو سازی مانند حروف برجسته استیل، حروف نئون پلاستیک، حروف برجسته فلزی و ... می باشد. 

یکی از حروف های تقریبا مدرن و امروزی که توسط تابلو سازان تولید و عرضه می گردد حروف چلنیوم است که معمولا با نام تابلو چلنیوم میان مشتریان شناخته می شود.

تابلو چلنیوم یکی از تابلو های حروف برجسته در تابلو سازی

چلنیوم یا واژه صحیح آن چنلیوم نوعی آلومینیوم است که طی فرایند هایی خاص در کارخانه های مربوطه به شکل ورق های آینه ای در رنگ های مختلفی تولید می شوند.

تابلو چلنیوم در جهت ساخت تابلو مغازه و ارگان های دولتی و خصوصی به عنوان تابلو سر درب از کاربرد های بسیاری برخوردار است و دارای ماندگاری بالا در شرایط جوی مختلف می باشد.

ساخت این نوع از حروف ها به این شکل است که پس برش پلکسی در کارگاه تابلو سازی مطابق با طرح تایید شده توسط مشتری، لبه چنلیوم توسط دستگاه های مخصوص و یا نیروهای انسانی مجرب، دور تا دور پلکسی قرار گرفته و همراه با چسب مخصوص ساخت این نوع حروف، به شکل ثابت فیکس می شود.

نور پردازی تابلو چلنیوم با استفاده از اس ام دی های بلوکی و قرار گرفتن آنها روی متریال پی وی سی انجام می شود و در نهایت توسط منبع تغذیه 12 ولت به مرحله روشنایی و نصب می رسند.

در مورد تنوع این نوع از تابلو نیز باید عنوان کرد که حروف چلنیوم در انواع متفاوتی مانند تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم کریستال و ... تولید می شود که همین موارد و تنوع پذیری در این نوع تابلو ها باعث استقبال مشتریان شده است.